badsässong



kaffe på säng
och ett fint kuvert med lite "önskan om tur"
fylld med skraplotter
vad mer kan en gammal dam önska
dessutom en av årets soligaste varmaste dagar
livet kan vara bra skönt ibland

dagen gick annars i planteringens tecken
vi (läs Stefan) planterade en häck ut mot gatan
för att våra "nya innevånare" skall förstå att
vår tomt är "privat mark"


det var alldeles för varmt egentligen
men eftersom vi redan hade plantorna hemma
så var det bara att "hugga i"
både Stefan och jag sov siesta
senare på eftermiddagen för solen sög verkligen musten ur en

vovvarna har varit och badat två gånger idag
Junior dyker i som en galning
och gammelmannen Jack
doppar tassarna lite försiktigt
som den "aristokrat" han är





det är så skönt att vi har ett ställe där hundarna får bada
för det är nåt som dom verkligen gillar

naturligtvis fick vi plocka bort en fästing på Junior ett par timmar senare
så blir det nästa alltid när vi varit där nere vid stranden
dom springer ju som galningar i gräset
när dom kommer upp
och fästingarna bara sitter där och väntar på "nästa offer"
skitdjur ..jag avskyr dem verkligen

Viktor har kommit hem igen efter tre dagars utflykt
han har både varit i Visby och i Stockholm
på fest och galej
igår kväll ute i vimlet med storebror Staffan
som idag nog ångrar ett och annat intag igår

jag fick en liten smart present av Viktor
det är så härligt när barnen tänker till
jag har ju problem med motoriken
och därmed också svårt att öppna burkar
så "lilleman" han hittade en snygg fiffig grej till mor
som jag nu kan använda till detta ändamål


presenter behöver varken vara stora eller dyra
bara de är bra

nu skall jag ut och vattna mina sommarblommor
sen är det godnatt
för den här värmen är mer än damen klarar av
eller egentligen är det väl MS som protesterar
av nån anledning så gillar han inte värme

jag tycker om mina vita pelargoner
blir så glad av dem

på återseende

Kommentarer :

#1: maud

kommer över och kollar häcken....

skriven

Kommentera inlägget här :