mumintrollet Irene

idag när det var varmaste dagen på året
for vi iväg till Falun, Stefan och jag
Stefan skulle byta glasen i nya glasögonen
eftersom de inte blev bra första gången
och jag skulle inhandla nåt fint
till Viktors studentavslutning
jag provade någar fin-klänningar
och det jag såg i spegeln var absolut inte det jag ville
spegelbilden visade en kopia av Muminmamman
när hon klätt sig fin...fniss...
så det fick bli en snygg topp
(morsdagspresent av Stefan)
och ett par snygga capribyxor

nåt sånt skulle då i alla fall i Muminmamman sätta på sig...
tror jag
nästa steg var "Morsdags äta ut maten"
så det fick bli underbara Terassen igen
vi satt ute och bara njöt av den supergoda maten och utsikten

ugnsbakad pasta gratäng
Jättegott !!!!!


och fantastisk utsikt


maten var himelskt god och jag åt så jag nästan "kvamnade"


vi handlade lite kläder på Stadium till Stefan
innan vi for vidare till Borlänge
där vi skulle byta Viktors Nudie jeans som gått sönder efter 2 månader
dom kostade i alla fall 1299 kr
så det var värt besväret att åka till Kupolen och byta dem
efter lite "trök" fick vi ett par nya fräscha
sen bar det iväg hem med blixtens hastighet
för nu var det riktigt stekhett ute
eftermiddagen har jag tillbringat inomhus eller i skuggan
för som livet ser ut nu
så tål jag inte sol och värme längre
fast skönt är det i alla fall
man blir på bra humör och livet känns fin fint att leva
vi har det dessutom så lugnt hemma eftersom Viktor
har åkt till Gotland med några kompisar
de var nerbjudan av Högskolan där
för att se på deras utbud
Lugnet har infunnit sig på Häggliden
och jag mår fortfarande över förväntan bra
blykostymen kan jag nog snart lägga ut på Tradera
för den verkar ha gjort sitt för tillfället
jag är inte alls så där "MS-trött"
jag har inte heller speciellt mycket kramper (äter medicin)
yrseln har tagit "siesta"
värk och andra symtom är för det mesta hanterbara
deppigheten/nedstämdheten har flyttat nån annanstans
det mesta flyter på
även om det går i slow-motion
så flyter det i alla fall

jag önskar så innerligt att det här tillståndet håller i sig över nästa helg
så jag och familjen får en oförglömlig helg tillsammans
allihopa....
för det är så sällsynta sådanan tillfällen numera

ha en underbar pingstafton
och hoppas Anna Lundh vinner Robinson
 
i morrn får jag kaffe på sängen
det är nåt av det bästa jag vet

på återseende

Kommentarer :

#1: maud

mammor emellan ..grattis!

skriven

Kommentera inlägget här :