MS trötthet...

är så förlamande trött idag
så det gör ont att ens hålla ögonen öppna,
kroppen strejkar villt o
och jag måste hela tiden tala om för den vem som bestämmer.
Inte ens kaffe hjälper
utan lämnade bara ett lätt illamående
och den goda frukostmackan far runt som en jo-jo i magen.
Dubbelseendet och yrseln som följer med denna trötthet
gör ju inte saken bättre.
Ute är det surväder,
så man längtar ändå inte ut idag,
så sängen får det bli.
Men visst vore det underbart med en dag av ro,
från denna jävla parasit som intagit min kropp,
och detta utan att först fråga om lov.
Ändå är jag lyckligt lottad,
jag har en helt otrolig man,
vi har fyra friska "välartade" ungar,
ett underbart hem (om det inte vore för trappen upp)
vi har det mycket bra ekonomiskt,
två härliga hundar,
materiellt saknas ingenting,
vad mer kan man önska

ett liv utan MS vore inte så dumt.....

på återseende...
förlåt men idag är jag en dysterkvist...lovar bot och bättring i morgon.
Sommartiden är i alla fall här för att stanna.....





Kommentarer :

#1: Nilla

Hej =)

Två citat till dig! =)



"När man är så trött att vartenda ben värker i kroppen. Ska man vara glad att man inte är abborre."

Carl-Gustaf Lindstedt

---------------------------



"Jag deppar. Det gör ingenting, skillnaden mellan lycka och olycka är bara o, och det ser ialla fall bara ut som en nolla."

---------------------------



Kram Kram

skriven
#2: maggan

Jag tycker att du gör det så bra min vän! Men du har styrkan! Ha det gott!! Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :