gröna fingrar....

Efter att ha gått långa promenaden runt sjön idag (ca 4km),
bestämde jag mig för att nu är det dags,
så mina blommor har fått sin årliga översyn idag på morgonen och det var välbehövligt.
Rötterna växte mer utanför än inuti krukorna...
och i år fick blommorna ECO jord oxå så nu dör dom väl på eftermiddagen...
för det är dom verkligen inte vana med att få :-)



men hur platerar man om dylik blomma ? behövs det ens?



sen har jag ju mitt "straffarbete" 
som jag alltid försöker att göra på måndag förmiddag,
STRYKNING av veckans tvätt,



nåt så erbarmeligt tråkigt och baksidan på min favoritsysselsättning,
jag älskar ju att tvätta,
blir nästan manisk när jag känner doften av blöta nytvättade kläder.
Men så skönt det är när man är klar
och doften av nystruken tvätt sprider sig i huset,
då mår jag BRA !
Min kropp är lite piggare idag,
jag har ju sovit 10-12 timmar per dygn, hela helgen.
Så nån bra hustru, kamrat och sällskap har jag absolut inte varit denna helg,
men jag tröstar mig med att även elit-idrottare vilar sig i form ibland.
Gammelhunden Jack har ju varit på friarstråt i Stigsbo i fem dagar,
efter att ha vilat upp sig hemma i natt
ligger han och hoppas på att dörren skall öppnas
och att flickvännen står utanför redo för lite kul igen !!
Suck...han är helt pucko i huvet nu med alla hormoner som lever i kaos i hans hjärna..




Efter välförtjänt 10-kaffe med hembakt vaniljbulle
tänker jag roa mig lite med sköta om mina naglar som inte alls gillade blomjord.
Jag har alltid haft långa naglar
som för ovanlighetens skull är helt äkta.
De flesta med långa naglar idag  är ju fejk,
nej tacka vet jag äkta vara.

Så är det med det mesta i livet
att äkta vara oftast är det som är det absolut bästa,
tänk bara på kärleken,vänskapen och smycken....
på återseende...
kul att du vill ta del av min vardag...




Kommentarer :

#1: Idizen

Åh jäklar vad underambitös jag känner mig nu, har du planterat om blommorna?! Jag som spottar och fräser för att jag måste göra nåt så alldagligt som att dammsuga. Men vet du, det där med blommorna är lätt löst för mig i år. Jag har inga. Inte en endaste en! Ska väl ta och införskaffa några stycken, men då behöver dom inte planteras om förrän nästa vår, och vid det laget har dom redan dött en naturlig död. Fiffigt va?

skriven
#2: maud

tjaba...vilken vår fin sida i dag då....hahaha

ja man blir glad. tack för det lilla!

Så det är synd om honom fortfarande ? ojojo Ja sally hon sover!

kram på dig!

skriven
#3: Nilla

Vårfint det har blivit här då! =)

Man blir riktigt glad! Om bara våren kunde sätta lite fart ute också... Idag blåste det isvindar på promenaden, Brrr...



Plantera om blommor... Mmmm.. Det borde nog göras, men jag är liksom rädd att de får en chock o dör om jag gör det, dom har liksom vant sig att bli misskötta nu... =)

Och det där med strykning har jag rationaliserat bort! Det finns faktiskt kläder som inte behöver strykas DOM köper jag... Och Raie använder så gott som aldrig en skjorta så det få gånger han ska ha en på sig så kan jag väl stryka! Men jag stryker gardiner oftare än jag stryker kläder! Så så ofta blir det! =)



Kram Kram

skriven
#4: Nilla

Och just det ja... Fingrarna är inte gröna, det ser jag alldeles tydligt! ;) Och hur skulle det se ut förresten?? Gröna fingrar med fina naglar på...?

skriven

Kommentera inlägget här :