avundsjuka och drömmar....

suck...varit ut och hälsat på väninnan som bor helt underbart i Stigsbo

ja vad säger man.......

hundarna har haft en underbar förmiddag
badat, lekt och försökt jaga en stackars ensam and



sonen Jonny är en poppis person...alla vill "tycka om"


vi fikade på altanen med den helt fantastiska utsikten över Grycken


alltså lite "avundsjuk" är jag allt
fast på ett bra sätt, inte missundsamt eller elakt
inte blir det bättre av att man måste passera Stjärnsund på vägen hem
DÄR VILL JAG BO
har alltid älskat denna plats
bodde nog här i mitt tidigare liv :o)
för där känner jag ett lugn som jag inte kan förklara
stannade till lite när jag åkte hem
och bara "kände in" atmosfären
knäppt va....men jag mådde bra av det

en liten röd stuga med sjöutsikt står högst upp på önskelistan just nu
kanske är det dags att förverkliga sin dröm nu
så man hinner njuta den de sista 25-30 åren av sitt liv
mm...underbara tanke...

tillbaka till verkligenheten
strax skall jag följa sonen till VC
(vill prata lite med doktorn hönsmamma som jag är :o)
läkarintyget skall förlängas eftersom han ff har feber
ont i halsen,örat och är allmänt trött och vissen

huset borde dammsugas och bullarna är slut i frysen
kycklifiléerna skall marineras (grilltajm ikväll )
jag borde måla om tånaglarna mm.
nåja det ordnar sig med allt det där
nu skall jag avnjuta eftermiddagskaffet på altanen
kolla genom posten
och bara drömma mig bort till en liten röd stuga vid vattnet..

på återseende






Kommentarer :

#1: maud

hoppas att det blir visning i helgen då?!

skriven

Kommentera inlägget här :