svimningsanfall..

gårdagen kantades av
svimningsanfall
trasiga lampor
slut på godiset
blomdöd
odlingsdrömmar

Viktor svimmade in i mina favorit lampor igår
natgurligtvis gick båda sönder



så nu får jag skaffa nya favvo-lampor
huvudsaken inte Viktor gjorde sig illa när han stöp i golvet

smågodiset i påsen hade försvunnit 
bara sådär när jag skulle ta mig en gobit


inte är det värt att gömma påsen heller
för det gjorde jag en gång
i ugnen !!!
och gissa vad som hände
naturligtvis glömde jag att påsen låg där
ja, resten kan ni ju räkna ut

blommorna i mina rabetter har fått besök
en liten larv kryper in i stammen
och där tar den död på blomstackaren
så nu är det KRIG

inte många blad kvar på min riddarsporre inte
bara en massa stjälkar, hur kul är det

jag fick en pallkrage av gubben som jag målat Faluröd
i den skall jag odla nu
morötter,purjolök,dill, persilja, sallad, rödbetor mm. :o)


men oj va liten den va
den var av minivariant så den
räcker noga bara till några salladsblad
men först måste det ju i jord och lite frön
för att överhuvudtaget nåt skall växa i den
blir nog bra med det så småningom

praktisk upphängning av min sommarpetunior
har jag "tjatat" till mig också
nu kan jag njuta av dem så fort jag går ut på baksidan
precis så vill jag ha det...


det var gårdagen det
idag är egentligen första dagen på semstern
vad gott det smakar i munnen det ordet " semester"
 
hoppas dagarna går sakta
solen skiner
kvällarna är ljummen och utan mygg
mycket grilla
att Viktor tillfrisknar i snabb takt
och att vi håller sams
under dessa 5 veckor
det kan vara si och så med det när vi "måste" umgås hela dagarna
två olika viljor, lika envisa och bestämda
men som i sagan
så slutar det dock alltid väl
och vi har det ganska trevligt tillsammans trots allt :o)

Kommentarer :

#1: maud

krig är aldrig bra..tänk bra tankar..

skriven
#2: Nilla

Vara sams i 5 veckor... Baggis... Raie är ledig till 1:sept... Uj Uj.. ;)

skriven

Kommentera inlägget här :