minnet är inte med mig just nu....

vi var till Borlänge idag igen..
för sonen ville också handla lite innan han skulle börja jobba
efter 7 veckors sjukskrivning pga körtelfeber
skall han nu försöka jobba de sista tre veckorna
innan högskolestudierna börjar


det handlades husgeråd, cykeldäck, ny sits och lite kläder
det åts på MC Donalds för att få ytterligare ett Coca cola glas :o)
vi var även och tittade på en pytteliten lägenhet på Hagalund
som Viktor erbjudits
men han ville hellre ha den störe på Jakobsgårdarna
så, så får det bli...



nu börjar det sjunka in
att snart blir det bara jag och mannen här hemma
så det är kanske därför jag sover så attans dåligt igen
och doktorn hade bara nån ny drog att erbjuda
men jag är ju så anti mot tabletter
speciellt som man skall sova på

doktorn förresten
han frågade: vad kan jag göra för dig då ?

jag drog in andan
och ut kom det
finns det ett piller som:

tar bort domningarna i vä.ben och fot
tar bort spasmerna och kramperna som plågar mig
tar bort yrseln och därmed också min "lulliga" gång
tar bort mina svårigheter att gå utför i trappor
tar bort kraftlösheten i händer o fötter
tar bort smärtan
tar bort TRÖTTHETEN
tar bort mina minnesluckor, tappade ord  och otydliga tal
tar bort sorgen över att vara sjuk
tar bort mitt numera " heta temprament"

sen behövde jag andas...
i och med det hade jag redan glömt
vad det var jag pratade om alldeles nyss

hur som helst så fanns det inget piller
och synnervsinflamation var det "nog" i hö.öga
och allt avslutades med att

"det är bara att invänta tiden hos neurologen"

hur länge då ?
det har jag redan glömt....

men doktorn sa nåt om...
du vet det är semestertider just nu..............

Kommentarer :

#1: Ida

Ja du vet i semestertider är det inte lönt att bli sjuk, det får vänta till hösten. 2006 blev Tuva himla dålig mitt i semestern, läkaren i Avesta skulle ringa efter semestern. När han ringde låg Tuva på intensiven i Falun med lungödem och hjärtsvikt.Semestern framför allt!

skriven
#2: maud

kram

skriven

Kommentera inlägget här :