problem är till för att lösas....

en liten promenad idag
med man och hundar
sen har det inte vart så mycket mer

min kropp går på tomgång
och den rör sig i ultrarapid
händerna,"bilringarna",vaderna och tårna krampar ikapp
glapp i hjärnan och tomrum/minnesluckor stora som "svarta hål"

när jag skulle stänga bagageluckan på V70:n idag
orkade jag inte dra ner den
där stod jag som ett fån
och kunde för mitt liv inte räkna ut hur jag skulle lösa detta

hade varit ner till återvinningen med veckans skörd

att öppna luckan gick ju hur bra som helst



tänkte att jag får väl åka med luckhelvetet öppen hem då
det är ju inte så långt
men jag är ju så satans envis
så jag försökte ett par gånger till

då kom min räddande ängel

en av byns "törstiga"
kom gående och erbjöd mig sin hjälp
och han är ungefär lika "stor och stark" som mig
så med gemensamma krafter lyckades ví stänga luckan

undrar hur många som såg oss
som funderade på om luckan hakat upp sig eller nåt
för att det bara var att stänga den som vanligt
kunde nog ingen tro
som såg mig jobba med den som en tok...

till saken hör att jag är bara en kvart hög
och luckan går ju ända upp till himmlen
så när jag sträckt upp mig i hela min längd
för att greppa luckan
har jag i stort sätt bara fingertopparna kvar att jobba med
och hur mycket kraft har man i tre fingertoppar då

jo ingen alls
kan jag meddela.........

Kommentera inlägget här :