uppkrupen i soffan.....

Idag har jag haft besök av väninna Nilla, vi har suttit uppkrupna i soffan med hundarna,eldat i kakelugnen, ätit nyttigt bröd och lite Viktväktar kakor.
Vi har dryftat all världen ting, allt ifrån hundfisar till våra nära och kära döda släktingar.
Det är underbart att bara få vara ibland, sitta och prata om allt och inget av värde, men ändå ha så trevligt så att tiden bara flyger iväg....
Dessutom hade hon med sig "Hemligheten" ni vet boken jag inte hann läsa ut förra veckan, som jag hade lånat av en annan väninna.
Så nu är jag stolt ägare till en alldeles egen.
Jag har följt  http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman/ (Charlotte Grey som skriver kändis repotage i Se och Hör) )sedan hon började blogga efter att hon fått en tuff cancer diagnos och idag fick jag nästan ett glädjerus när jag läste vad hon skrivit. Hon har levt med dödångest och vad man trott levermetastaser i flera månader och skulle opereras på måndag. Men idag !!!ställdes opreationen in eftersom man inte var 100 på att det var metastaser och hon skall genomgå en magnetkamera röntgen för att säkerställa vad som "lever" i hennes lever....så håll tummarna tillsammans med mig för henne att det bara är ofarliga kranskärl man sett.....
Annars så har det varit en lugn trevlig GOD dag och nu skall den avslutas tillsammans med "mannen i mitt liv" när vi skall tävlas om "vem som vet/kan mest" i På spåret...löjligt kan tyckas..men underbart roligt de gånger jag vinner...jodå det händer lika ofta som tvärtom...
Jo förresten....Nillas bil, Peugeot 1007, är helt underbar för oss MS sjuka,,dörrarna åker upp själv med hjälp av fjärrkontroll i nyckeln, den är automatväxlad och är hög och enkel att komma in och ut i...att den sen oxå är supersnygg gör inte saken sämre..nu står en sån högt på önskelistan...

.

Bona notte !!

Kommentarer :

#1: maud

har du sålt den andra bilen då!? eller?

själv är jag helt i värk nu efter en dag på romme alpin och har inte ens åkt skidor...men det gör inget skönt att känna att man lever...hahaha

i morgon blir dettill orsa på hockey

kram maud

skriven
#2: Nilla

Ja TACK Irene för en supertrevlig dag! =) Och tiden rann verkligen iväg snabbt! Tyckte när jag kom vid halv 11 att nu hade vi låååång tid på oss men vips så var klockan över 15... =)

Det var vädigt kul att träffa vovvarna också, särskillt Jacken då förståss... Men Jr också! =)



Och jupp, jag älskar nya lilla "Peggan". Det är så bra på så många vis, inte bara det du sa. Den är dessutom liten o smidig att parkera, den har backvarnare som talar om när man är för nära saker.. =) Men ändå är den skapligt stor inuti, och ska man på storshopping så kan man vika undan baksätena så kan man packa massor... Man behöver inte ens sätta på vindrutetorkarna när det regnar... För det gör den fina lilla bilen alldeles själv! =) Hmmm... Kanske skulle bli Peugeot...=) Det är ju lätt att sälja nåt man gillar...!

Kram o ha en trevlig kväll!

skriven

Kommentera inlägget här :