avsaknad av sol och värme...

Hittade gammelhunden ( eller i alla fall äldsta hunden) liggandes på värmedynan som sonen legat på en stund igår för att lindra sin ryggsmärta...en härlig bild...som jag bara måste visa er ....


att han gillar värme det visste vi eftersom han alltid ligger på fällen nedanför kakelugnen när det eldas iden,,men det här vara bara för gulligt...
Jag var på uppdrag i går och när jag kom hem så var all energi slut,därför ingen bloggsida..
Damen jag är förvaltare åt skulle till Falu lasarett och få sina tänder undersökta.Hon har panikångest och kan inte gå hos vår tandläkare, så det var bara att bege sig till storstaden.
Hej och hå...undersökning och behandling av tandhygeinisten tog 2 timmar !!...då hade mitt blodsocker hunnit sjunka till oroligt  låga nivåer,,för hela jag var skakis och klarade nästan inte av att gå.
Ner till cafeterian,letade febrilt efter nåt att höja nivån med, utan att förstöra den "behandling" jag påbörjat för att åter ta fram min inuti boende smärta kropp. Banan fick det bli,,åhhh,,så småningom började kroppen svara igen och vi kunde glada i hågen fara vidare till "billiga affären" LIDL....jag skulle köpa nya hundsängar som de hade på utbudet denna vecka.
Med min vanliga tur så fanns det endast en säng kvar...så idag blir det ett besök i Hedemora för att se om jag kan få tag på ytterligare en...vi har ju två hundar och då kan man ju inte ha bara en säng...
Som sagt min "behandling" har börjat mot lättare tider...och jag tog fasta på Saras (svärdotter) tips att anmäla mig till Viktklubb.se på Aftonbladet...och följer deras tips på veckomat för att göra det lätt för mig...återkommer om en vecka och berättar hur det gått.....
Varför oroa sig över lite övervikt..idag ringde en vän som vi bodde granne med i Hofors och som vi inte hört nåt ifrån det senaste halvåret..vi har skojat här hemma och sagt att han har väl hittat nån "fjälla" ...för det brukar vara så att då har han inte tid att höra av sig....
men det visade sig att han varit med om en trafikolycka i höstas.
Han hade änglavakt och överlevde en total havererad bil, men med båda armarna och benen brutna......!!! Tänk er tanken...båda armarna och benen gipsade....hur gör man då ? bara att klia sig...som väl i detta fall är det minsta problemet....
Han låg 6 veckor på Gävle lasarett sen började en lång plågsam rehabilitering med djup depression som följd...och igår var första arbetsdagen för honom igen ...på 6 månader. Då hade han ork och energi  nog att kunna ringa oss och berätta....
vi har alla vårt ok att bära...
Jag jobbar stenhårt vidare på att känna tacksamhet över varje bra dag....
för varje ny dag är en gåva....filosofen har talat..
Trött, skakis med lätt huvudvärk (lågkaloridieten tar nog ut sitt) tackar jag för dagen igår och ser fram emot denna
nya och vad den har att ge...
avslutar med en bild där husfadern lägger silkon mot nya nya duschväggen och får oväntad "hjälp" 

Kommentarer :

#1: MAUD

hej och hå..

JA det är tur att hon har dig ..den du är förvaltare åt för du gör mer än du behöver ,,med **stort hjärta**

i dag har jag funderat på önskningar som går att läsa på min sida..

om att man bara skall önska sig det man verkligen vill ha inte bara för att man önskar lite sen när man fått önskningen bifallen så börjar man dra sig ur..ojoj vill jag verkligen det hör..

näää önskar man något får man ta det..eller hur!

så var försiktiga med vad ni önskar..tänk före.

kram

skriven
#2: Nilla

Åh lilla Jackepacke =) Tänk att han o Abbe har så mycket tillsammans, de små värmedyrkarna och ändå gillar dom inte varann! =)

När det är sol ute så flyttar Abbe runt i huset för att ta vara på solstrålarna, de är sååå sköna att sova i =)

Jag har boken åt dig nu! =)



Kram Nilla!

skriven

Kommentera inlägget här :