GOTT NYTT ÅR !!

så är den då äntligen här
årets sista dag..
sista dagen på det första decenniet av 2000-talet

tänkte försöka summera de här tio åren
men gör det enkelt för mig
jag har blivit tio år äldre utanpå
men hjärnan hänger inte riktigt med
den tycker att jag är en pigg och glad 58 åring
inte den trötta,något dämpade, rynkiga dam jag egentligen är

men vad gör det
jag lever, jag mår relativt bra, det mesta flyter på i livet
så vad gör då några rynkor,kilo och gråa strån

våra barn har vuxit upp till vackra, självständiga och trevliga individer
de har alla flyttat hemifrån
jag Irene Ek är "mammaledig" sedan augusti i år
på både gott och ont

att vara behövd är ju en av de basala sakerna i en moders liv
så att plötsligt få bestämma över sin tid och dag utan måsten
är ett helt nytt sätt att leva på

hundarna behöver visserligen mig
men skall jag vara helt ärlig är de ju de som styr mitt liv
inte tvärtom, som det ju borde vara..hihi
men vi älskar varandra förutsättninglöst och ohämmat..

jag har några riktigt goda vänner
dem jag har är jag mån om och vill gärna att ni stannar
det finns en trygghet i att ha vänner
och ett bra socialt nätverk..
man behöver inte ha sådan ångest för att bli ensam då
för vad vet man vad som väntar runt hörnet
det har jag blivit varse det här året..

ett svårt "wake up call" om hur fragilt livet ändå är
så skiljs aldrig från någon som ovän
tänk om du aldrig hinner säga FÖRLÅT !

tänk om det var sista gången vi sågs....

tala om för din nära och kära hur mycket de betyder för dig
ofta, innerligt och med ditt hjärta..

gör aldrig någon medvetet illa
skvallra gärna..men prata aldrig illa om nån..

om nån sårar dig..låt det bero..
det är så finurligt ordnat så det slår tillbaka av sig själv..jag lovar.

ikväll festar vi ..äter gott..kanske tillsammans med goda vänner
i morgon är det en ny dag..ett nytt år..ett nytt decennium

det skålar vi för

Gott Nytt År !!

alla min läsare..jag är så tacksam att ni finns
för det är ju för er jag skriver..
utan er vore det ingen Blogg..















Kommentarer :

#1: Eva P

Gott Nytt År på dig och dina underbara vovvar och även din familj så klart. Jag har blivit beroende av din blogg, den är så härligt positiv och rolig. Man blir glad och varm i hjärtat.

Kram

skriven
#2: maud

hejsan

hoppas att ni inte hade allt för mycke raketer och sådant ofog..här varade det i ca 10 min sen var det över ..sally blev ju skräckslagen..

Annars så siktar vi på vårat bästa år nu 2010.

Så håll i hatten för detta kommande år som skall bli helt fantsatiskt.

Här kommer många kramar från oss i fjällen.

skriven

Kommentera inlägget här :