flyttfest,födelsedagsfest....efterfest

tänk vad en god natts sömn kan göra för kroppen
jag var uppe med "tuppen" idag
och han åkte kl 6.30 till jobbet


han var lite ivrig att komma iväg
eftersom eleverna kommer idag
och han skall hälsa alla nykomlingar välkommen
till gymnasiets första år

de skulle bara veta vad tre år går fort
fråga mig, jag vet
för här sitter jag på min första "mammalediga"  morgon
på sisådär 38.5 år
och vart dessa år tagit vägen har jag ingen aning om just nu
känner mig bara trött, mörbultad och fruktansvärt tom....
skyller på vädret som är mulet, regnigt och kallt idag..

hur som helst
helgen har varit både fantastisk och jobbig
på samma gång

fredagskvällen gick åt till att packa flyttbussen
och V70 full i flyttgrejer


lördagen gick i rasande fart
iväg med flyttlasset till Borlänge kl 9.00
packa upp och ur


hem igen vid 16-snåret
för att snabbt byta om och göra sig på festhumör
vi skulle till Folkets hus på 60 årskalas
en trevlig tillställning
där jag skrattade så att nu lever jag säkert till jag blir 100


*Ywonne Bergstrand 60 år *  kvällens höjdpunkt !!     
  

*min gubbe i lektagen*         

eftersom vi stressat hela dagen med flytten
så gjorde vi tidig kväll
gubben dansar ju inte och min kropp orkade inte
så vi smet iväg hem när dansen var som hetast
men en supertrevlig kväll hade vi ändå
!! 1000-tack för den Ywonne !!

söndagen kom fortare än jag tänk mig
vaknade mör och loj
efter ett par koppar Zoega och lite jävlar anamma
var jag på G igen

det sista skulle köras idag
och sonen skulle väckas
han var på puben i stan(Hedemora) på lördagen
och hade en " sista natten med gänget" kväll
den önskade han ogjord
hela söndagen...jag lovar !!

efter att ha målat om väggen i nya lägenheten
satt upp gardiner
packat upp
och städat av så blev det ett TOPPEN boende
för en högskolestudent




lycka till nu Viktor
önskar mamma och pappa !!
som kom hem igår eftermiddag
till ett alldeles för stort och ensamt hus :o)
som är alldeles "uppochnervänt"
efter allt utflyttande
det ser ut som vi haft byn "gladaste" efterfest !!

det tar jag tag i
idag måndag
när kroppen vaknat och tillåter det
måste ju lära mig att "leka ensam" nu

tjipp !!

Kommentarer :

#1: Anonym

åå vilken snygg man du har...........canon.....skönt att vara ...bara vara....kram maud

skriven

Kommentera inlägget här :