polis laser.....

tänk att även jag kan luras att köra för fort
det trodde jag inte om mig själv

igår när jag åkte hem från Bålsta
så vet jag att det finns 11 fartkameror när man åker till Bålsta
och att det finns 9 stycken när man åker hem
dessutom när man åkt sträckan X antal gånger vet man också var de står

jag har farthållare i V70:n och åkte med den hela vägen till Enköping
sen hände nåt konstigt med mig
en stor fet fin ny svart Audi
körde om mig och lade sig alldeles framför
han körde lagligt fram till första kameran
även jag
men sakta men säkert hakade jag på när han gasade på
varför vet jag absolut inte
men vi körde "tämligen olagligt" mellan kamerorna
och bromsade snyggt in i lagom tid
för att slippa bli fotade
jag kände "samhörighet" med föraren framför
och visste att vi tänkte lika
"ge järnet mellan kamerorna
sen glid snyggt förbi "
.........va????
hur dum får man bli/vara

strax innan vi kom till Sala
gav jag upp och saktade in
eftersom det är en 70 sträcka
och det gick nästan det dubbla
jag fick en sån dålig magkänsla
och jag hade lovat hemma att inte köra oförsiktigt

VIPS...
så står farbror polisen där med lasern
och plockade in min "nya vän"
han fick förmodligen körkortet indraget
så fort gick det...
så tro inte på att polisen bara jobbar mellan 8-16
för det här var exakt klockan 17.46

Laserstörare

fattar ni hur lycklig jag blev
att magkänslan var rätt
och dessutom spelar det ingen som helst roll om det tar
1tim och 45 minuter hem eller 2 timmar
ingen som helst

jag har körkortet kvar
jag fick inga fortkörningsböter
jag har fortfarande hedern i behåll
jag mår hur bra som helst idag

så "kör försiktigt därute"

Kommentera inlägget här :