en fredag med mycket vänskap och kärlek...

sammanfattning av fredagen

lång morgonhundpromenad

data-paj

upp till datasnillet Hans Krogh för akut hjälp
Hans Krogh (lånat bild från Hans Facebook,tack!)
liksom förra fredagen
då också datorn "hängt sig"

åt lunch/ kryddig kycklingfilé med jordnötssmör och kokos

tankade SKODAN eftersom ICA-tappen bjöd på extarpris idag

hämtade en hink lingon som väninnan plockade igår


rensade 5L lingon
glömde alldeles bort hundarna
som när jag vände mig om
stod med benen i kors och med bönande ögon bad om att få komma ut

kokade lingonen det blev ca 3,5 l härligt röd sylt

gav ett kärlekssmycke till min man


bara för att göra honom glad
samtidigt visa hur mycket jag tycker om och uppskattar honom

Väninnan kom med ytterligare 14 L lingon
som var färdigrensade
dessa ligger nu i frysen och mår bra

tillsammans med 1L blåbär
som hon också hade med sig
så nu drömmer jag om blåbärspaj.....

vi åt kvällsmat / smörstekt fläskfile,(ugnsbakad potatis)smörstekt blomkål med bearnaisesås

det började regna

sen kom dottern Sofie och barnbarnen hem på besök
vi myste några timmar
nu sover dottern och barnbarnen kollar på Ice Age III


i morgon hoppas vi att det slutat regna
eftersom det är cirkus som gäller på eftermiddagen
sen på kvällen skall mormor var barnpiga
för då skall dottern ut på galej i Hofors
och uppleva gamla ungdomssynder...

Kommentarer :

#1: maud

caonon.........sol får ni med i dag....efter skyfallet i natt

skriven

Kommentera inlägget här :