äntligen lite Shabby chic...

jaha, så då kan minstingen tvätta nu då
igår hjälptes vi åt i hans tvättstuga
som är helt automatisk
man bara stoppar i "smutsen"
 naturligtvis måste man fortfarande färgsortera tvätten
sen trycker man på gradtal
så sköter maskinen resten
den väger tvätten
doserar tvättmedel efter vikten
och sköljmedel (om så önskas)
sen talar den om vilken tid tvätten är klar........
bara att hänga/torka sedan..
busenkelt !!

så nu får han fixa tvätten själv hädanefter
kanske inte vad han tänkt sig
men det har jag i alla fall tänkt ut....

jag var så trött
att jag sov "sen eftermiddag" när vi kom hem
från Borlänge
vet inte om jag har ett skov på gång igen
eller om det är nåt annat skit

jag är så TRÖTT
jag har dubbelseende på höger öga
jag svettas kopiöst
jag har urinträngningar
jag har fruktansvärda kramper i vä.hand o arm
minnet/talet är under all kritik
och så det jag hatar mest av allt
ont under fötterna och då menar jag ont...

ändå har jag haft en härlig dag idag
jag har tvättat min tvätt här hemma
jag har tagit in pelargonerna för vinterförvaring


jag har börjat höstrensa lite i rabatterna
jag har "putsat fönster" i bilarna
jag har börjat inredningen uppe
så nu målar Stefan alla möbler härligt vita
(vad jag älskar honom för det)


jag vill ha Viktors "gamla" pojksovrum i  Shabby chic-stil
och det kommer jag att få  :0)


i morgon skall jag åka o köpa en ny LCD-tv

eftersom Viktor tog med sig sin när han flyttade
och jag saknar TV:n på övervåningen
vi har inte riktigt samma smak
käre Stefan och jag när det gäller TV-program
jag älskar, Cesar Millan, Animal Planet, TV4-fakta,
matlagningsprogram, Morse, CSI, mm
det gör inte han kan jag säga.....

Kommentarer :

#1: Nilla

Irene... Är inte så konstigt att du får en massa "skitsymtom" nu... Eller hur? Du har inte precis tagit det lugnt sista veckorna... Ränt till Stockholm, bakat o lagat mat och fixat och donat och flyttat och tittat på bebis... Tror nog det är ett pseudoskov, gamla symtom som kommer tillbaka när man inte har vett att lyssna på kroppen! Kroppen sätt att säga "Skyll dig själv, du vet vad som händer!" Och då ska man ta det lugnt... Inte inreda o städa! ;) Kram på dig o vila nu...

skriven
#2: MAUD

ja jag håller med föregåeede talare../kram på dig

skriven

Kommentera inlägget här :