Edskens café och resataurang...



igår kväll besökte vi mitt gamla barndomsbadställe
Edsken i Hofors

numera finns där en stor välordnad och välbesökt camping,
matservering,man serverar alkoholhaltiga drycker,
man har  trubadur på helgerna
ett snyggt och fräscht sanitetsställe
med både toa, dusch, tvätt och diskmöjligheter
samt ett mycket välskött badområde

vi var där med bekanta till oss
och tänkas
Irene o Stefan åkte stor svart raggarbil dit
vinden rufsade håret och rockmusiken
vrålade ur högtalarna på vår väg dit (2mil)
och iskall öl inmundigades
jaja..man slutar aldrig att förvånas
över vad dagen kan ge :O)

vi satt på uteserveringen och njöt av kvällens varma bris
drack alkoholhaltiga drycker
pratade och skrattade mycket
och "stod ut med" trubaduren
en trevlig, ovanlig, för oss mycket ovanlig
avslutning på veckan...

hur som helst
när jag var tonåring och bodde i Hofors
så fanns här ett ofräscht utedass
en kiosk med kaffeservering
som hade öppet ibland
en utedusch med enbart kallvatten för camparna
som oftast bestod av  kringresande zigenare
som kom i långa karavaner och jättehusvagnar

oj,vad "nyfiketrädda" vi var för dem...

men kul hade vi där
har många underbara minnen med mig därifrån
jukeboxen på cafeét var ju häftig att spela på
de "bilburna grabbarna" läs raggarna, kom ofta dit
och fikade, kollade in tjejerna i bikini
och några "utvalda" fick åka med på kvällen sen :o)
ohh..va spännande man tyckte det var



några år äldre
fjäskade jag in mig hos de stora "pojkarna"
så jag fick åka med i deras snabba båtar
vi åkte vattenskidor (nåja)
vi åkte stora vackra träbåtar till Stjärnsund
varje onsdag för då var det dans där
(det är det för övrigt fortfarande )
en resan genom tre sjöar Edsken, Fullen, Grycken
det var lika spännande varje gång vi åkte hem i mörkret
 att slussa var en riskabel handling i beckmörkret
och gryningen hann oftast komma innan vi var hemma igen


måste säga att jag blev glatt överraskad över hur välskött
välordnad, välbesökt campingen och badet numera var
stort tack till Rickard och Carina som bjöd med oss......

dessutom lärde jag mig nåt nytt

är nog det godaste i alkoholdryck jag någonsin smakat..
trots tre stycken av dessa igår kväll mår jag som en prinsessa idag :)

man lär sig nåt nytt varje dag
bra eller dåligt spelar väl egentligen ingen roll
huvdsaken att man lär sig nåt
och har kul under tiden....tjipp

Kommentarer :

#1: Nilla

Ja de är goda de där faktiskt! Där tycker vi lika... Kanske inte är så ovanligt :) Kram i sommarvärmen till Raggarbruden!

skriven
#2: Anonym

nä det är nog det äckligaste jag smakat..hahaha så ni kan gärna behålla dessa för er själva..jag håller mig till ÖL.

kram/maud

skriven

Kommentera inlägget här :