rata eller bli ratad...



idag har jag gjort mig av med en "energitjuv"
det var befriande och gav mig sprängande huvudvärk
men det var det värt

vem det är
spelar inte så stor roll
men för mig var det jätteviktigt
jag orkade inte ge mer av mig själv
och höll på att totalt dräneras på energi och glädje

konstigt nog känns det enbart som en stor lättnad
trodde det skulle vara jobbigare och svårare


jag läser boken och hittar styrka i den
måste ju peppa mig själv

samtidigt som jag vill tacka er mina sanna VÄNNER
för att ni finns
och för att ni accepterar mig för den jag är
jag finns här för er...
och jag vill gärna ha er kvar
hoppas ni känner lika :o)

tänk om jag också skulle bli ratad på samma grund
hemska tanke

hoppas att ni mina sanna vänner
ger mig en liten vink
om jag känns som en belastning
börjar bli "påträngande"
eller på annat sätt gör "dig trött med min närvaro"
så att vi kan lösa det tillsammans
innan det går för långt
och en brytning blir oundviklig

en av mina bästa vänner var hit idag
jag blir lika glad varje hon kommer
oavsett om vi pratar "skit"
eller bara är
det är en skön känsla

en annan skön känsla jag bär på just nu
är att det nu bara är 2,5 dagar kvar
tills jag får träffa barnbarnen igen



fattar ni hur en mormor kan längta !!!

frid och kärlek !!




Kommentarer :

#1: maud

VILKA FINA BARNBARN!

skriven

Kommentera inlägget här :