latmasken sprider sig....

idag bakar jag årets först äppelpaj
huset luktar gott
och jag skall just göra vaniljvisp till

då kommer jag plötsligt ihåg
attans gubbarna jobbar ju till 18.15 idag
vilket innebär att de är hemma först 18.45
och jag tror inte att de uppskattar att få äppelpaj till kvällsmat






ja ni ser rätt
jag har fallit offer för "TV reklamen"

det luktar gott i alla fall
och jag kan väl ursäkta mig med
att det inte blev några äpplen på vårt enda träd i år

fast hallon har vi ju på häcken och det är minst lika gott i paj
men där bor för tillfället byns alla stickmyggor
vilket väl också får ses som en god ursäkt
att inte plocka några sådana heller

tror "latmasken" slagit till
idag när jag handlade köpte jag inte bara "smul paj"
jag köpte färdig pizza också som vi skall äta till kvällen

men jag lovar pizzasalladen skall jag i alla fall göra alldeles själv
och krydda med egen skörd
ni vet jag har ju gräslök på landet
men det är också det enda av ätbart som växer där just nu


till nästa år har jag STORA planer
för trädgårdslandet
kryddväxter
sallader i olika former
lök
ärter
potatis
rädissor
morötter
rödbetor
mm.........

Kommentera inlägget här :