inredningsprojekt..

höstväder,
innebär regn och fukt och då  blir det
infekterad, röd, öm o svullen baktass
på direkten
lille Junior har nu en baktass som är dubbelt så stor som den andra
han haltar och det är OTROLIGT synd om honom

konstigt nog är det bara en godisbit som botar
då kommer han som ett skott
han tom glömmer att halta då :o)
men nu är det Ketavet och Canaural vet susp. som gäller i 3 veckor igen då


den lille krabaten saknar Viktor också
han går upp till hans rum
"gråter lite" , bäddar i sängen ligger där sen o trynar
fattar inte att ingen kommer och ligger i den
vi fick gå upp och hämta honom igår kväll
när vi skulle sova för han var så förtvivlad
inte ens att sova i husse o mattes säng kunde ta bort saknaden helt

hans bästa "lekkompis" har försvunnit
och saknaden är stor

gammelhunden Jack vet man inte om han saknar
han är som han är
autistisk och introvert
men ändå den mest fantastiska hund man kan ha
en lugn, trofast  vän 


vacker, aristokratisk och fisförnäm är han min underbara Jack

nu måste jag ta tag i att röja på övervåningen
den ser ut som ett "slagfält"
tomrummet efter Viktor
gapar stort som Garenbergsgruvan

jag skall inreda ett rum i "min stil" (läs Shabby chic-stil)
göra ett kontor/gästrum
fixa ett mysigt sitt/liggvänligt TV-rum
och "gulla till" lite i badrummet
som hittills varit strikt maskulint

låter som ett härligt höst/vinter projekt detta
det kommer att vara min terapi
under några månader



som synes det gapar tomt
överallt
vilket öppnar nya möjligheter
att göra om lite här hemma..
skall bli jättekul
faktiskt.....






Kommentera inlägget här :