fästingar är ett otyg....

att köa är egentligen inte min grej
ändå stod jag snällt kvar över en timme igår
utanför nya Expert i Borlänge
som hade förhandsöppet endast för medlemmar

Expert ASA
vi skulle köpa #billig# LCD TV tänkte vi
men eftersom vi kom så långt bak i kön
så bars TV efter TV ut från affären
och vi förstod ganska snart att det nog skulle skita sig

när vi efter 65 minuter kom in i butiken
var det knökfullt med folk
otroligt varm (fläktsystemet krånglade naturligtvis)
och det gick bara att gå åt ett håll
alltså följa "strömmen"
LG TV:n vi skulle köpa tog slut precis framför våra långa näsor
men då skedde ett "under"
i nästa monter stod vår nya TV
visserligen kostade den 1000kr mer
men det var en mycket bättre TV 
en fin Samsung 32 tum för 3990kr


så glada och nöjda gick vi mot kassan
det var bara det att kön började redan i halva butiken
och sniglade sig fram mellan raderna
det tog 65 minuter till köande för att få betala
hua.........
så jag lämnade Stefan åt sitt öde i den svettiga
urtråkiga långa kön...
och
jag hann åka till Viktor med lite "glömda saker"
jag hann in på Willys en sväng (ligger vägg i vägg med Expert numera)
dessutom hann jag ändå gå en vända på Expert butiken
bara för att hitta en ny Oral B-eltandborste (215kr)
och 2st Philips DVD-spelare (199kr /st)  (Viktor blunda nu för en skall bli din,det är en julklapp :0)
innan Stefan kom fram till kassan
och fick betala hela "kalaset"

på nåt sätt känns det som vi shoppat klart
för ett tag framöver :0)

vaknade med huvudvärk idag
brrrrrr....
trots Ipren och uppfriskande morgon/hundpromenad
ville den inte ge sig
väninnan ringde och bjöd på 10-kaffe
så det fick det bli idag
dessutom fick hundarna rasa av sig
då hon också har två stycken

väl hemma igen fick jag "lusa av" mina doggar
de hade sprungit runt i skogen
och dessa äckliga odjur följde med hem

fem stycken på lilleman
och tre har jag hittat på gammelhunden
jag HATAR fästingar...och då menar jag hatar

hypokondrisk som jag är
skall jag alldeles strax in och duscha
och maniskt undersöka min kropp
så att ingen liten äcklig kuse hittat in
i nåt veck eller nån vrå....

hemska tanke......

Kommentera inlägget här :