uppdatering av tre dygn...

onsdag em hände det lilla undret igen
lille Simon på ca 3 kg föddes
nu har vi tre barnbarn i familjen
och han är en rar liten klump
"
och fadern är också en lycklig "klump"
efterlängtad och välkommen var han den lille krabaten
stolt farfar och jag önskar er lycka och välgång med det lilla "knyttet"....
 
farfar och jag var o hälsade på på BB/ Danderyds sjukhus
på torsdag eftermiddag
vi bara njöt av det lilla nya undret
snäll tyst och lite illamående var han
fostervatten är inte så bra för magen...

farfar hade varit på rektorskonferens i Stockholm
och jag hade varit "mormor" och bakat kanelbullar
med min lilla Emmy i Bålsta hela dagen
så det var perfekt "tajmat" för BB besök
precis när vi var i stor-stan...
tack för det Camilla :o)

det var torsdagen det

idag fredag morgon när vi äntligen vaknat
skulle jag kolla lite mail o dyl
och vad händer
dataskrället fungerar inte
KRIS.....
HJÄLP....!!
det är då vänner är helt oumbärliga
sagt och gjort
jag ringde " en vän" (Hans Krogh, www.busungar.krogh.se  )
och snäll som han är
trots att de har häcken full hemmavid
så ställde han upp och hjälpte mig
oh...vad glad jag var när jag hämtat hem min kära laptop igen

skäms nästan lite över hur mycket jag tycker om den :o)

eller jag gillar ju min dator
så STOLT hämtade jag hem den igen
och skriver nu ohämmat på bloggen
tacksam och ödmjuk över all hjälp jag fått idag

just nu öser regnet ner utanför
Stefan tittar på en gammal film på TV4film
jag bloggar
hundarna sover
och livet är för närvaranade ganska okomplicerat

hoppas det får förbli så ett långt tag framöver
jag behöver tanka kroppen lite inför vintern
så jag orkar njuta av varje dag
från nu och till den sista........av mitt liv

jag hoppas det blir många dagar....
för just nu älskar jag livet, min familj och mina vänner

hoppas du gör detsamma ??







Kommentera inlägget här :