mormor på G......

åker till Bålsta idag
skall tillbringa lite tid med min dotter
och mina två härliga barnbarn

det ser vi fram emot både hundarna och jag
eftersom jag packar så lämnar de mig inte med en millimeter
de vet lika bra som jag, vart vi skall åka
och de tänker inte stanna hemma
så det så !


"här kommer ingen ut
utan att jag skall med"
visst har han ett tydligt kroppspråk
gammelhunden Jack

lilleman Junior däremot
har inget emot Bålsta
bara han slipper bilresan

(foto Nilla Krogh)


så honom får jag "leta efter under sängen"
för när jag så tyst jag bara någonsin kan
tar fram bilnycklarna försvinner han som en avlöning

sen "sjunger" han för oss hela resan ner
och "försöker klösa sig genom bagageluckan"
för att komma ur bilen när jag äntligen stannar
om jag under bilresan skulle behöva växla ner
sitter han som klistrad mot bakrutan
för han tror, "att nu stannar hon nog strax"
inte lätt när åka bil för Junior
är lika "underbart" som jag tycker det är att flyga

jag hatar att flyga
och undviker det så mycket jag bara kan...
fast varma underbara semestrar
på en bländvit strand har jag inget mot..
lika känner den stackars lille Junior
älskar att vara i Bålsta
bara det låg tvärs över gatan
utan bilåkning emellan...

tjipp...

Kommentera inlägget här :