högtidsstund..

idag har jag "sprungit" upp till övervåningen fler gånger på förmiddagen
inte för att jag behövde det
utan för att jag KUNDE det
trappen är inte min värste fiende längre
och för tillfället har vi slutit fred
kanske låter det inte så häftigt
men för mig är det "a big deal"
mina ben och fötter hänger med även idag
och min blykostym hänger fortfarande kvar i garderoben
jag mår lika bra idag som igår
och solen skiner vilket gör mitt sinne ännu gladare
jag har sovit gott, vaknade halv sju, utsövd
har gått med hundarna, bytt sängkläder och nu tvättar jag dem
alltså just nu fungerar jag som en helt "vanlig" människa
och jag tar vara på varje sekund minut och timme av det
nu skall jag ut och inhandla lite "grillgott" till kvällen
kanske vågar jag mig på ett glas vin också
ha en bra valborgsmässoafton
för det tänker jag ha
tillsammans med två skakande Jack Russel och mannen i mitt liv :-)

Kommentarer :

#1: Nilla

GRATTIS! =) Skönt att du får ha bra dagar! De lever man länge på!

Själv så hostar jag vidare, jäkla förkylning... det är nog den där "Grissjukan" jag fått! =)



Ska i alla fall bli en promenad i skogen med Valle idag, hosta eller ej! =)

skriven
#2: maud

hej hopp..

ja min hand ÄR ganska svullen och avdommnad undrar vad det är för fel? om det var en nerv som låg i klämm så skulle den ju inte vara svullen eller ? så om jag har både nervklämm och inflamation så äter jag då voltaren några dage så får vi se till på måndag hur det ser ut..

peter är borta och kommer hem sen sön.kväll kan du hålla koll på hans hus när du går ut?

ha det bra vännen..kram på dig

skriven
#3: Nilla

Hej Maud... Men om du fått en inflammation i senor och muskler så svullnar det ju, och den svullnaden kan göra så att nerven kommer i kläm så att du får domningar! Tror det är rätt att ta voltaren 3 ggr/dag och försöka vila handen så mycket som det går... Hoppas det ger med sig!



Se.... Kanske jag ska bli undersköterka ändå... Näää... Eller om jag slipper blod, bajs, kräks, slem och fötter så kanske jag kan överväga saken...! =)

skriven

Kommentera inlägget här :